завантажено 15.12.2014

ПРАВОВИЙ РИНГ "ПРАВА ДИТИНИ"

 

У грі можуть брати участь учні старших класів. Ця форма роботи вимагає деякої підготовки. Створюється «суддівська бригада», яка готує програму й оцінює виступи учасників. Функції «суддівської бригади» —спостережен­ня за дотриманням правил ведення «рингу», часом, відведеним на запитання та відповіді, і виконанням практичних завдань.

Клас-учасник — це команда, яка має свою назву, «тренера», «масажис­та», «лікаря», (консультантів, учителів, батьків). На сцені обов'язково від­творюються зовнішні атрибути «рингу».

 

Ведучий

. Вітаємо всіх, хто зібрався сьогодні помандрувати з нами країною Права, Закону й Моральних норм. На нас чекають цікаві зупинки, нелегкі випробування, здоровий дух суперництва й радість відкриття.

 

А щоб приємнішим був початок дороги, — кілька віршо­ваних рядків.

Ведучий 

Мораль і право, Право і закон —

Рушійні сили для життя людини.

А їх знання надасть нам вірний тон

І розвиток держави — України.

 

Регулювати світ людських стосунків,

 Впровадити державницький процес —

 Усе в правознавстві міститься в рахунку:

Розумно й чесно твориться прогрес.

 

Щоб забезпечить молодим майбутнє,

 Свідомо накопичуєм знання.

Все, що вивчили, стане незабутнім,

Конкретно хочем жить, не навмання.

 

Ведучий Запрошуємо на сцену команди, які будуть змагатися за пе­ремогу. (Команди займають свої місця.)

Ведучий. Як на кожному солідному конкурсі, ваші знання оцінюва­тиме компетентне журі. (Представлення журі.)

Наш перший конкурс проходитиме за принципом брейн-ринга: чіткі відповіді, на обмірковування яких ви матимете 1 хв. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

I тур «Інтелектуальний штурм».

Учасники по черзі відповідають на запитання.

1.Назвати одну з форм захисту прав дітей, позбавлених батьківського піклування. (Опіка.)

2.Назвати місто, де були прийняті міжнародні правила здійснення пра­восуддя щодо неповнолітніх. (Пекін.)

З.Із якого віку людина може самостійно вибирати своє громадянство? (Із 18 років.)

4.Які основні міжнародні документи закріплюють права дитини? (Кон­венція про права дитини 1989р., Декларація прав дитини 1959 р.)

5.Які обов'язки учнів вам відомі? (Див. Статут школи.)

6.Місто, у якому 10 грудня 1948 р. було прийнято та проголошено За­гальну декларацію прав людини. (Париж.)

7.До якого віку людина вважається дитиною? (До 18 років, якщо за за­коном вона не досягла повноліття раніше.)

8.Які права учнів вам відомі? (Див. Статут школи.)

9.Із якого віку настає кримінальна відповідальність? (Із 18 років, в особ­ливих випадкахіз 14 років)

10. Чи застосовують смертну кару до неповнолітніх? (Ні.)

11 Назвіть державні символи України. (Герб, прапор, гімн.)

12.Назвіть національні символи України. (Верба, калина, писанка, ви­шиванки.)

Продекламуйте Гімн України.      

1.     Назвіть прізвище Президента України. (В. Янукович)

15Як називають Основний закон держави? (Конституція.)

16. Пригадайте народну казку «Колобок». Хто в ній учинив злочин? Чому ви так уважаєте? (Лисиця, яка заманила Колобка та з'їла його, та­ким чином, відібравши в нього одне з найдорожчих правправо на життя, яке закріплене ст. З Загальної Декларації прав людини.)

 

II тур «Хто на що здатний?»

Завдання містить кілька простих за методикою ігор. Наприклад, на ват­мані намалювати одне з прав дитини.

Гра починається за командою. Критерії оцінювання — швидкість і вправ­ність виконання завдання.

 

III   тур «Агітатор».

Представники команд мають виступити перед товаришами й переко­нати їх, іцо законодавство України дійсно захищає права дитини. Час на виступ — 2—3 хв.

(Поки агітатори гутуються можна провести гру з уболівальниками)

 

ІV тур Проведення гри з уболівальниками.

Запитання.

1)  Основний документ громадянина. (Паспорт.)

2)  Організована злочинність Сицилії. (Мафія.)

3)  Звинувачувач у суді. (Прокурор.)

4)  Головний закон країни. (Конституція.)

5)  Добровільне об'єднання громадян країни за певними політичними поглядами. (Партія.)

6)  Особи, які не досягли 18-річноговіку. (Неповнолітні.)

7)  Рішення суду. (Вирок.)

8)  Виборний законодавчий орган держави. (Парламент.)

9)  Стан, коли людина є одночасно громадянином двох держав. (Подвій­не, громадянство.)

 

10)Захиснику суді. (Адвокат.)

11)Доказ того, що підозрюваний у скоєнні злочину був у цей час зовсім в іншому місці. (Алібі.)

12)Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним. (Ко­декс.)

13)Той, хто бачив злочин. (Свідок.)

 

Виступ агітаторів.

 

Vтур Презентація ситуацій.

1. Буратіно сидить в автобусі біля вікна і з цікавістю дивиться на будин­ки. В автобус заходить жінка з дитиною. Що має зробити Буратіно? (Треба встати й доброзичливо запропонувати їм сісти.)

2.Якою має бути вихована людина? (Чемною, увічливою, щирою, так­товною.)

3.     Незнайко зустрів на вулиці дівчину-однокласницю. Вона йшла з мага­зину й несла важку торбу. Що має зробити Незнайко? (Треба сказати:«Дозволь тобі допомогти. Мені це зовсім не важко».)


4Яке правило порушила Лисичка в казці «Лисичка й Журавель»?

(Правило гостинності.)

Учитель.  (Підбиває підсумки змагання, нагороджує переможців.)

Дитя моє, права дитини                                Хай почитають тато й мама.

Ти мусиш вивчити сумлінно.                         Закони всім потрібно знать!

Це так потрібно, так важливо                        Будь добрим сином чи дочкою,

Напевно знати в наші дні:                              Поганим вчинком не зганьби

Коли з тобою справедливо                            Ти роду власного ніколи.

Вчиняють, а коли і ні.                                     Люби свою сім'ю і школу,

Тож прочитай, завчи напам'ять.                    Свою Украйну люби!
Порадь і друзям почитать.

 

 

Write a comment

Comments: 0