завантажено 15.12.2014
ПРАВОВИЙ РИНГ "ПРАВА ДИТИНИ"
У грі можуть брати участь учні старших класів. Ця форма роботи вимагає деякої підготовки. Створюється «суддівська бригада», яка готує програму й оцінює виступи учасників. Функції «суддівської бригади» —спостереження за дотриманням правил ведення «рингу», часом, відведеним на запитання та відповіді, і виконанням практичних завдань.
Клас-учасник — це команда, яка має свою назву, «тренера», «масажиста», «лікаря», (консультантів, учителів, батьків). На сцені обов'язково відтворюються зовнішні атрибути «рингу».
Ведучий
. Вітаємо всіх, хто зібрався сьогодні помандрувати з нами країною Права, Закону й Моральних норм. На нас чекають цікаві зупинки, нелегкі випробування, здоровий дух суперництва й радість відкриття.
А щоб приємнішим був початок дороги, — кілька віршованих рядків.
Ведучий
Мораль і право, Право і закон —
Рушійні сили для життя людини.
А їх знання надасть нам вірний тон
І розвиток держави — України.
Регулювати світ людських стосунків,
Впровадити державницький процес —
Усе в правознавстві міститься в рахунку:
Розумно й чесно твориться прогрес.
Щоб забезпечить молодим майбутнє,
Свідомо накопичуєм знання.
Все, що вивчили, стане незабутнім,
Конкретно хочем жить, не навмання.
Ведучий Запрошуємо на сцену команди, які будуть змагатися за перемогу. (Команди займають свої місця.)
Ведучий. Як на кожному солідному конкурсі, ваші знання оцінюватиме компетентне журі. (Представлення журі.)
Наш перший конкурс проходитиме за принципом брейн-ринга: чіткі відповіді, на обмірковування яких ви матимете 1 хв. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
I тур «Інтелектуальний штурм».
Учасники по черзі відповідають на запитання.
1.Назвати одну з форм захисту прав дітей, позбавлених батьківського піклування. (Опіка.)
2.Назвати місто, де були прийняті міжнародні правила здійснення правосуддя щодо неповнолітніх. (Пекін.)
З.Із якого віку людина може самостійно вибирати своє громадянство? (Із 18 років.)
4.Які основні міжнародні документи закріплюють права дитини? (Конвенція про права дитини 1989р., Декларація прав дитини 1959 р.)
5.Які обов'язки учнів вам відомі? (Див. Статут школи.)
6.Місто, у якому 10 грудня 1948 р. було прийнято та проголошено Загальну декларацію прав людини. (Париж.)
7.До якого віку людина вважається дитиною? (До 18 років, якщо за законом вона не досягла повноліття раніше.)
8.Які права учнів вам відомі? (Див. Статут школи.)
9.Із якого віку настає кримінальна відповідальність? (Із 18 років, в особливих випадках — із 14 років)
10. Чи застосовують смертну кару до неповнолітніх? (Ні.)
11 Назвіть державні символи України. (Герб, прапор, гімн.)
12.Назвіть національні символи України. (Верба, калина, писанка, вишиванки.)
Продекламуйте Гімн України.
1. Назвіть прізвище Президента України. (В. Янукович)
15Як називають Основний закон держави? (Конституція.)
16. Пригадайте народну казку «Колобок». Хто в ній учинив злочин? Чому ви так уважаєте? (Лисиця, яка заманила Колобка та з'їла його, таким чином, відібравши в нього одне з найдорожчих прав — право на життя, яке закріплене ст. З Загальної Декларації прав людини.)
II тур «Хто на що здатний?»
Завдання містить кілька простих за методикою ігор. Наприклад, на ватмані намалювати одне з прав дитини.
Гра починається за командою. Критерії оцінювання — швидкість і вправність виконання завдання.
III тур «Агітатор».
Представники команд мають виступити перед товаришами й переконати їх, іцо законодавство України дійсно захищає права дитини. Час на виступ — 2—3 хв.
(Поки агітатори гутуються можна провести гру з уболівальниками)
ІV тур Проведення гри з уболівальниками.
Запитання.
1) Основний документ громадянина. (Паспорт.)
2) Організована злочинність Сицилії. (Мафія.)
3) Звинувачувач у суді. (Прокурор.)
4) Головний закон країни. (Конституція.)
5) Добровільне об'єднання громадян країни за певними політичними поглядами. (Партія.)
6) Особи, які не досягли 18-річноговіку. (Неповнолітні.)
7) Рішення суду. (Вирок.)
8) Виборний законодавчий орган держави. (Парламент.)
9) Стан, коли людина є одночасно громадянином двох держав. (Подвійне, громадянство.)
10)Захиснику суді. (Адвокат.)
11)Доказ того, що підозрюваний у скоєнні злочину був у цей час зовсім в іншому місці. (Алібі.)
12)Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним. (Кодекс.)
13)Той, хто бачив злочин. (Свідок.)
Виступ агітаторів.
Vтур Презентація ситуацій.
1. Буратіно сидить в автобусі біля вікна і з цікавістю дивиться на будинки. В автобус заходить жінка з дитиною. Що має зробити Буратіно? (Треба встати й доброзичливо запропонувати їм сісти.)
2.Якою має бути вихована людина? (Чемною, увічливою, щирою, тактовною.)
3. Незнайко зустрів на вулиці дівчину-однокласницю. Вона йшла з магазину й несла важку торбу. Що має зробити Незнайко? (Треба сказати:«Дозволь тобі допомогти. Мені це зовсім не важко».)
4Яке правило порушила Лисичка в казці
«Лисичка й Журавель»?
(Правило гостинності.)
Учитель. (Підбиває підсумки змагання, нагороджує переможців.)
Дитя моє, права дитини Хай почитають тато й мама.
Ти мусиш вивчити сумлінно. Закони всім потрібно знать!
Це так потрібно, так важливо Будь добрим сином чи дочкою,
Напевно знати в наші дні: Поганим вчинком не зганьби
Коли з тобою справедливо Ти роду власного ніколи.
Вчиняють, а коли і ні. Люби свою сім'ю і школу,
Тож прочитай, завчи
напам'ять. Свою Украйну люби!
Порадь і друзям почитать.
Write a comment