завантажено 20.12.2014
РОЛЬОВА ГРА
"КОНВЕНЦІЯ ООН ПРО ПАВА ДИТИНИ"
Читець.
Ти знаєш, що ти — людина. Сьогодні усе для тебе —
Ти знаєш про це чи ні? Озера, гаї, степи.
Усмішка твоя — єдина, І жити спішити треба —
Мука твоя — єдина, Гляди ж не проспи!
Очі твої — одні. Бо ти на землі — людина,
Більше тебе не буде. І хочеш того чи ні —
Завтра на цій землі Усмішка твоя єдина,
Інші ходитимуть люди, Мука твоя єдина,
Інші кохатимуть люди — Очі твої — одні.
Добрі, ласкаві й злі.
(В. Симоненко)
Учитель. Кожна людина є особливою та неповторною. Життя їй дається один раз, і прожити його потрібно гідно, щоб залишити після себе добрий слід. Зараз ви ще діти. Хто ви на дереві життя? Поки ви що — листочки, які згодом переростуть у коріння і дадуть початок новим поколінням.
Дитинство — це найбільш безтурботна та прекрасна пора в житті кожної людини. Саме в цей період людина формується фізично, психічно, інтелектуально, здобуває та отримує необхідні знання та навички. У цей період для дітей мають бути створені всі умови для їхнього життя та повноцінного розвитку. Щоб досягти цієї мети, і дитина, і родина, у якій вона виховується, мають перебувати під правовим захистом держави.
Проблема правого захисту родини й дитинства вже тривалий час перебуває в центрі уваги міжнародної спільноти, адже діти потребують особливої уваги внаслідок їхньої вразливості, фізичної та розумової незрілості. Саме тому в 1989 р. ООН затвердила один важливий документ — Конвенцію про права дитини, в основу якої покладено принципи Декларації прав дитини 1959р. В Україні ця Конвенція набула чинності з 27 вересня 1991 р.
Ураховуючи належним чином важливість традицій і культурних цінностей кожного народу для захисту та гармонійного розвитку дитини...
Визнаючи важливість міжнародного співробітцицтва для покращення умов життя дітей у кожній країні, зокрема, у країнах, що розвиваються, уклали Конвенцію про права дитини.
Головні завдання Конвенції — забезпечення дітей особливим піклуванням і допомогою, надання необхідного захисту, сприяння родини як основному осередку, у якому росте й виховується дитина. Для повного та гармонійного розвитку дитина має зростати в сімейному оточенні, в атмосфері щастя, любові та взаєморозуміння. Дитина має бути вихована в мирі, гідності, свободі, рівності та солідарності.
Але, на жаль, у наш час багато учнів не знають про свої права. Не знають про них і їхні батьки. Права дітей часто порушуються, а ми не знаємо, куди потрібно звернутися по допомогу.
Тому сьогодні ми познайомимося з основними правами дитини, які проголошує Конвенція ООН, для того, щоб ви всі їх знали й могли ними користуватися. І будемо робити це в ігровій формі.
I тур
1. Який є спеціальний закон для дітей?
а) декларація; б) конвенція; в) конституція.
2.Хто дає права?
а) Держава; б) президент; в) ніхто.
3.До якого віку людина вважається дитиною?
а) До 10 років; б) 16 років; в) 18 років.
4.Громадянами якої країни ми є?
а) Ніякої; б) Європи; в) України.
5.Як називається правило, обов'язкове для всіх, яке приймає та захищає держава?
а) Закон; б) указ; в) розпорядження.
6. Хто з подружжя відповідно до законодавства має бути головою родини?
а) чоловік; б) дружина; в) обидва.
II тур
1. Назвіть державні символи України. (Герб, прапор, гімн.)
2.Назвіть національні символи України. (Верба, калина, писанка, вишиванки.)
З. Продекламуйте Гімн України.
4.Назвіть прізвище Президента України. (В. Янукович.)
5.Як називають Основний закон держави? (Конституція.)
6.Пригадайте народну казку «Колобок». Хто в ній учинив злочин? Чому ви так уважаєте? (Лисиця, яка заманила Колобка та з'їла його, таким чином, відібравши в нього одне з найдорожчих прав — право на життя, яке закріплене ст. З Загальної Декларації прав людини.)
ІІІ тур
1. Буратіно сидить в автобусі біля вікна і з цікавістю дивиться на будинки. В автобус заходить жінка з дитиною. Що має зробити Буратіно? (Треба встати й доброзичливо запропонувати їм сісти.)
2.Якою має бути вихована людина? (Чемною, увічливою, щирою, тактовною.)
3.
Незнайко зустрів на вулиці дівчину-однокласницю. Вона йшла з магазину й несла важку торбу. Що має зробити Незнайко? (Треба сказати:
«Дозволь тобі допомогти. Мені це зовсім не важко».)
4. Коли
було проголошено незалежність України? (24 серпня 1991 р.)
5.Яке правило порушила Лисичка в казці «Лисичка й Журавель»?
(Правило гостинності.)
6.Коли була прийнята Конституцію України? (28 червня 1996р.)
Учитель. (Підбиває підсумки змагання, нагороджує переможців.)
Дитя моє, права дитини Хай почитають тато й мама.
Ти мусиш вивчити сумлінно. Закони всім потрібно знать!
Це так потрібно, так важливо Будь добрим сином чи дочкою,
Напевно знати в наші дні: Поганим вчинком не зганьби
Коли з тобою справедливо Ти роду власного ніколи.
Вчиняють, а коли і ні. Люби свою сім'ю і школу,
Тож прочитай, завчи
напам'ять. Свою Украйну люби!
Порадь і друзям почитать.
Декларація — це документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.
Конвенція (від латин, слово) — це угода, міжнародний договір із певних питань. У нашому випадку — із питань прав дитини.
Закон — документ, нормативний акт, прийнятий вищим представницьким органом державної влади, є загальнообов'язковим.
Конституція (від латин. — «устрій», «будова») — це закон про устрій, будову держави, головні права та обов'язки громадян.
На основі Конвенції Україна в 1991 р. прийняла Закон України про охорону дитинства.
1959 р. — Декларація (заява) прав дитини.
1989 р. — Конвенція (договір) 00Н прав дитини.
1991 р. — Закон про охорону дитинства.
ЗГІДНО З КОНВЕНЦІЄЮ ООН
ПРО ПРАВА ДИТИНИ:
1. Усі діти рівні у правах.
2. Усі діти мають право на любов і піклування з боку батьків та держави.
3. Право на навчання.
4. Право на життя та медичне обслуговування.
5. Право на гру, розваги, відпочинок.
6. Право на інформацію.
7. Право висловити власну думку (якщо це не загрожує безпеці держави або не порушує прав інших людей).
8. Дитина не має бути примушена до важкої праці.
9. Дитина не має бути скривджена та зневажена.
10. Дитина не має бути жертвою насильства та війни.
11. Право на якісгіе харчування.
12. Діти, позбавлені родини, охороняються та опікуються державою. Конвенція має 54 статті, написаних шістьма мовами.
На життя та охорону здоров'я.
На навчання.
Ігри, розваги, відпочинок..
На користування бібліотеками, спортзалами, обладнанням школи.
Брати участь у конкурсах, змаганнях
Старанно навчатися.
Берегти природу, пам'ятки культури.
Берегти шкільне майно.
Дотримуватися моральних норм поведінки.
Дотримуватися правил особистої гігієни.
Дотримуватися правил дорожнього руху
Write a comment