завантажено 22.11.2014

Тема. ПРАВА ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА

Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям права людини, їх основними видами, міжнародно-правовими документами, які регламентують права людини та дитини зокрема, формувати повагу до прав людини, розумін­ня важливості їх дотримання, формувати вміння аналізувати правові си­туації за допомогою міжнародних документів з прав людини, висловлю­вати судження про захист прав людини.

Обладнання: схема «Види прав людини», текст Загальної декларації прав людини, Міжнародного пакту про громадянські та політичні права, Міжнародного пакту про соціальні, економічні та культурні права (за мож­ливості).

 

ХІД УРОКУ

 

Основні поняття: «права людини», «права дитини», Загальна деклара­ція прав людини.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

I.       Організаційний момент

II.     Актуалізація опорних знань

Завдання учням

1.      Назвати конституційну характеристику української держави.

2.      Пояснити, що означають поняття правова, демократична, со­ціальна держава.

III.     Вивчення нового матеріалу
Права та свободи людини

Робота в парах

1.      Обговорити та запропонувати визначення поняття права людини.

2.      Спробувати з'ясувати та пояснити різницю між поняттями права людини та свободи людини.

Робота в малих групах

Робота зі схемою «Види прав людини» (с. 49 підручника), витя­гами з тексту Загальної декларації прав людини (с. 50-51 підручни­ка) та / або Конституцією України (розділ 2 «Права, свободи та обо­в'язки людини і громадянина»)

Завдання групам: визначити, які права та свободи належать до кожного із вказаних у схемі видів прав людини.

Загальна декларація прав людини

Розповідь вчителя

1.      Загальна декларація прав людини (час прийняття — 10 грудня 1948 р., організація, яка прийняла Декларацію — Генеральна Асамблея Організації Об'єднаних націй в м. Парижі)

2.      Перелік основних міжнародно-правових актів з прав людини (с. 50 підручника):

1952 р. — Конвенція про політичні права жінок; 1959 р. — Декларація прав дитини;

1965    р. — Міжнародна конвенція про ліквідацію всіх форм расової дискримінації;

1966    р. — Міжнародний пакт про громадянські та політичні права;

1966 р. — Міжнародний пакт про економічні, соціальні та  -

культурні права;

1979 р. — Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації

щодо жінок;                                                                                          

1984 р. — Конвенція проти катувань та інших нелюдських з

або принижуючих гідність видів поводження;

1989 — Конвенція про права дитини.

Механізми захисту прав людини

Робота в малих групах

1.      Проаналізувати ситуації, наведені на с. 51 підручника.

2.      Визначити, в чому полягають особливості осіб, про які йдеться в описаних ситуаціях, які додаткові гарантії їхніх прав необхід­но забезпечити цим особам.

3.      За допомогою витягів з Конституції (с. 53 підручника) запропо- „ нувати шляхи захисту, забезпечення прав дітей в запропонова- « них ситуаціях.

4.      {Додаткове завдання за наявності часу.) Розглянути ситуації, " подані в підручнику на с. 52—53.

 

5.      Визначити, яким чином учасники подій можуть захистити себе та свої права, до яких органів їм необхідно для цього звернутися.   ,

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Завдання учням

У малих групах або в парах пригадати вивчені на цьому уроці - права людини та визначити не більше трьох найважливіших прав людини.

V.   Підсумки уроку

Завершуючи урок, вчителю доцільно підкреслити, що забезпе­чення прав людини є найважливішим завданням сучасної демокра­тичної держави.

VI. Домашнє завдання

1.      Опрацювати матеріал § 7 підручника.

2.      Порівняти положення Загальної декларації прав людини з поло­женнями розділу 2 Конституції України.

3.      Запропонувати окремим учням підготувати повідомлення про найбільш брутальні порушення прав людини у світі за останні роки.

 

 

 

Write a comment

Comments: 0