завантажено 22.11.2014
Тема. ПРАВА ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА
Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям права людини, їх основними видами, міжнародно-правовими документами, які регламентують права людини та дитини зокрема, формувати повагу до прав людини, розуміння важливості їх дотримання, формувати вміння аналізувати правові ситуації за допомогою міжнародних документів з прав людини, висловлювати судження про захист прав людини.
Обладнання: схема «Види прав людини», текст Загальної декларації прав людини, Міжнародного пакту про громадянські та політичні права, Міжнародного пакту про соціальні, економічні та культурні права (за можливості).
ХІД УРОКУ
Основні поняття: «права людини», «права дитини», Загальна декларація прав людини.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Завдання учням
1. Назвати конституційну характеристику української держави.
2. Пояснити, що означають поняття правова, демократична, соціальна держава.
III. Вивчення нового матеріалу
Права та свободи людини
Робота в парах
1. Обговорити та запропонувати визначення поняття права людини.
2. Спробувати з'ясувати та пояснити різницю між поняттями права людини та свободи людини.
Робота в малих групах
Робота зі схемою «Види прав людини» (с. 49 підручника), витягами з тексту Загальної декларації прав людини (с. 50-51 підручника) та / або Конституцією України (розділ 2 «Права, свободи та обов'язки людини і громадянина»)
Завдання групам: визначити, які права та свободи належать до кожного із вказаних у схемі видів прав людини.
Загальна декларація прав людини
Розповідь вчителя
1. Загальна декларація прав людини (час прийняття — 10 грудня 1948 р., організація, яка прийняла Декларацію — Генеральна Асамблея Організації Об'єднаних націй в м. Парижі)
2. Перелік основних міжнародно-правових актів з прав людини (с. 50 підручника):
1952 р. — Конвенція про політичні права жінок; 1959 р. — Декларація прав дитини;
1965 р. — Міжнародна конвенція про ліквідацію всіх форм расової дискримінації;
1966 р. — Міжнародний пакт про громадянські та політичні права;
1966 р. — Міжнародний пакт про економічні, соціальні та -
культурні права;
1979 р. — Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації
щодо жінок;
1984 р. — Конвенція проти катувань та інших нелюдських з
або принижуючих гідність видів поводження;
1989 — Конвенція про права дитини.
Механізми захисту прав людини
Робота в малих групах
1. Проаналізувати ситуації, наведені на с. 51 підручника.
2. Визначити, в чому полягають особливості осіб, про які йдеться в описаних ситуаціях, які додаткові гарантії їхніх прав необхідно забезпечити цим особам.
3. За допомогою витягів з Конституції (с. 53 підручника) запропо- „ нувати шляхи захисту, забезпечення прав дітей в запропонова- « них ситуаціях.
4. {Додаткове завдання за наявності часу.) Розглянути ситуації, " подані в підручнику на с. 52—53.
5. Визначити, яким чином учасники подій можуть захистити себе та свої права, до яких органів їм необхідно для цього звернутися. ,
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Завдання учням
У малих групах або в парах пригадати вивчені на цьому уроці - права людини та визначити не більше трьох найважливіших прав людини.
V. Підсумки уроку
Завершуючи урок, вчителю доцільно підкреслити, що забезпечення прав людини є найважливішим завданням сучасної демократичної держави.
VI. Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал § 7 підручника.
2. Порівняти положення Загальної декларації прав людини з положеннями розділу 2 Конституції України.
3. Запропонувати окремим учням підготувати повідомлення про найбільш брутальні порушення прав людини у світі за останні роки.
Write a comment