завантажено 10.11.2014
Тема. Вступ до курсу «Правознавство»
Мета уроку: з'ясувати особливості навчального курсу «Правознавство (практичний курс)», формувати зацікавленість учнів у вивченні правознавства, ознайомити з підручником та системою роботи з ним.
Обладнання: підручник, зразки газет та журналів «Голос України», «Урядовий кур'єр», «Офіційний вісник України», «Відомості Верховної Ради України».
Основні поняття: «правознавство».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Порядок ведення робочих зошитів, визначення підручника, яким користуватимуться учні, ознайомлення з його структурою, системою виділень, рубрикою «Цікаво знати», запитаннями та завдань в тексті та після параграфів.
II. Актуалізація опорних знань
«Мозковий штурм»
Ознайомлення з пам'яткою щодо порядку проведення «Мозкового штурму» (с. б підручника).
Завдання
Що, на вашу думку означають слова «правознавство», «право»?
Висловлення учнями пропозицій, фіксація їх на дошці. Обговорення пропозицій учнів. Коментар, остаточне формулювання поняття та визначення мети навчального матеріалу.
III. Вивчення нового матеріалу
Варіант 1 Фронтальна бесіда
Пригадайте, що ви робили з ранку сьогоднішнього дня до тієї миті, коли прийшли на урок правознавства, та визначте, чи користувалися ви протягом цього часу певними правилами, нормами.
Варіант 2
Робота в малих групах
Ознайомлення з пам'яткою на с. 6 підручника про організацію групової роботи.
Завдання групам
Скласти перелік своїх дій та визначити, чим вони регулюються.
Варіант З
(У разі браку часу або недостатнього рівня підготовки класу.)
Робота з фотографіями
На с. 5 підручника розглянути фотографії і дати відповідь на запитання:
Чи потрібно, на вашу думку, знати закони в ситуаціях, зафіксованих на фотографіях? Навідні запитання (за потреби):
1. Які права та обов'язки є у продавця та покупця?
2. Чи є можливість захистити права покупця, якщо йому продали неякісний товар?
3. Чи існують якісь вимоги щодо тих, хто вступає в шлюб?
4. В якому разі, на вашу думку, шлюб буде визнаний державою?
Висновок. З правовими нормами нам доводиться зустрічатися повсякденно, повсякчасно, отже, знання цих норм, вміння користуватися ними може суттєво полегшити життя, допомогти у вирішенні життєвих проблем.
Визначення очікувань учнів від вивчення
«Уявний мікрофон»
Визначити, що вони хочуть дізнатися, чого навчитися під час вивчення правознавства.
IV. Підбиття підсумків уроку
V. Домашнє завдання
1. Опрацювати с. 5-7 підручника.
2. У засобах масової інформації знайти повідомлення про прийняття нових законів, указів тощо, а також приклади подій, в яких учасники користувалися різними нормативними актами.