завантажено 10.11.2014

Тема. Вступ до курсу «Правознавство»

 

Мета уроку: з'ясувати особливості навчального курсу «Правознавство (практичний курс)», формувати зацікавленість учнів у вивченні право­знавства, ознайомити з підручником та системою роботи з ним.

Обладнання: підручник, зразки газет та журналів «Голос України», «Уря­довий кур'єр», «Офіційний вісник України», «Відомості Верховної Ради України».

Основні поняття: «правознавство».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

I.   Організаційний момент

Порядок ведення робочих зошитів, визначення підруч­ника, яким користуватимуться учні, ознайомлення з його структу­рою, системою виділень, рубрикою «Цікаво знати», запитаннями та завдань в тексті та після параграфів.

II Актуалізація опорних знань

«Мозковий штурм»

Ознайомлення з пам'яткою щодо порядку проведення «Мозково­го штурму» (с. б підручника).

Завдання

Що, на  вашу думку означають слова «правознавство», «право»?

Висловлення учнями пропозицій, фіксація їх на дошці. Обгово­рення пропозицій учнів. Коментар, остаточне формулюван­ня поняття та визначення мети навчального матеріалу.

III.     Вивчення нового матеріалу

Варіант 1 Фронтальна бесіда

Пригадайте, що ви робили з ранку сьогоднішнього дня до тієї миті, коли прийшли на урок правознавства, та визначте, чи користувалися ви протягом цього часу певними правилами, нормами.

Варіант 2

Робота в малих групах

Ознайомлення з пам'яткою на с. 6 підручника про організацію групової роботи.

Завдання групам

Скласти перелік своїх дій та визначити, чим вони регулюються.

Варіант З

(У разі браку часу або недостатнього рівня підготовки класу.)

Робота з фотографіями

На с. 5 підручника розглянути фотографії і дати відповідь на за­питання:

Чи потрібно, на вашу думку, знати закони в ситуаціях, зафіксо­ваних на фотографіях? Навідні запитання (за потреби):

 

 

1.      Які права та обов'язки є у продавця та покупця?

2.      Чи є можливість захистити права покупця, якщо йому продали неякісний товар?

3.      Чи існують якісь вимоги щодо тих, хто вступає в шлюб?

4.      В якому разі, на вашу думку, шлюб буде визнаний державою?

Висновок. З правовими нормами нам доводиться зустрічатися повсякденно, повсякчасно, отже, знання цих норм, вміння користу­ватися ними може суттєво полегшити життя, допомогти у вирішенні життєвих проблем.

Визначення очікувань учнів від вивчення

«Уявний мікрофон»

Визначити, що вони хочуть дізнатися, чого навчитися під час ви­вчення правознавства.

IV.   Підбиття підсумків уроку

V.     Домашнє завдання

 

1.      Опрацювати с. 5-7 підручника.

2.      У засобах масової інформації знайти повідомлення про прийнят­тя нових законів, указів тощо, а також приклади подій, в яких учасники користувалися різними нормативними актами.

 

 

Comments: 0